Matte har plockat mig idag. Det hjälpte inte alls att jag var jätte arg och mårrade och tänkte bita och allt. Hon bara plockade och plockade. Till slut gav jag opp och lät henne göra det - jag kunde inte annat, hon satt ju munkorg och allt på mig! Jag vet inte riktigt varför jag tycker så illa om plockandet, det är ju så skönt efteråt när man har blivit av med allt kliande gammalt hår och är slät och fin. Men det tar nog ibland pikulite ont, i magen och så där. Och sen är det så att Matte var så korkad att hon en gång gav efter när jag blev arg och slutade plocka - nu kan jag inte bara låta bli att prova om jag skulle få min vilja genom igen! Så går det när man ger sitt lillfinger till en terrier, Matte får skylla på sig själv. Men hon har lärt sig nu, hon ger inte alls efter. Suck. Imorgon ska Brando och jag till ett hotell när människorna far på semester. Jag har aldrig varit där, men Brando säger att det är kul. Men jag vet inte, han tycker ju om så konstiga saker. Som att springa efter fotisbollar, jag fattar inte alls vad som är kul med det. Men vi får väl se. Nu står jag väl ut några dagar. Ha det bra så länge!