Jag och Brando får inte sova i Mattes och Husses säng. Det började egentligen därför att de är båda allergiska mot pollen, och på våren och sommaren kommer det in massor i våra pälsar. Och Husse tycker inte om att sova med oss, vi tar så mycket plats säger han. Men nu är han på resa. I natt när Matte hade glömt stänga dörren till sovrummet så smög vi super tyst in med Brando. Han är lite klumpig, så jag tror nog att Matte vaknade nästan när han hoppade på sängen på morgonsidan. Dessutom ska han helst sova med nosen fast i Mattes hals. Men jag var mycket försiktigare, jag smög in redan mitt i natten och hoppade helt sakta och tyst på sängen och lade mig på Mattes fötter. Hon märkte ingenting! Jag hoppas att Husse solar sin tsoriasis där i Spanien jätte länge till så får vi sova i Mattes säng.

Vårt grannhus har stått tumt i nästan tre år, men nu har familjen som äger huset flyttat in igen. Och de har en KATT! Den är en av de fräckaste katter jag har sätt, den går rakt igenom VÅR gård på kvällarna när den tror att vi sover. Jag har varit på väg genom fönstret i vardagsrummet flera gånger redan! Jag ska ännu visa till den vem det är som bestämmer på VÅR gård! På VÅR gata!! Jag hörde Matte säga åt barnen att man måste vara försiktig när man går förbi grannen med mig - hon säger att det har tagit flera år för mig att acceptera att det bor katter längre bort på samma gata, och att jag kommer att göra allt för att ta livet av den där grannens irriterande misse. Hon har rätt!

Det finns krokusar på vår gård. När vi for till dagis med Alvar idag, sa han att han tänker plocka "sådana kråk-oxar" när han kommer hem.

PS. Min blogg lever helt eget liv. Årtalen ändrar sig hur som helst, en dag var det 1970 och nu är det 2004. Jag har kanske hamnat i en sån där aikapoimu?