Länge sedan! Det är ett stort arbete att uppfostra sex valpar, det kan jag berätta! Jag har inte hunnit skriva någonting alls sedan de föddes, och nu har de redan flyttat hemifrån!

Det har hänt väldigt mycket under de senaste månaderna - Matte och alla människobarnen har flyttat, och jag och Brando med, och Husse har blivit kvar i det gamla stora huset. Doris är ännu på semester, och Matte har ännu en massa som hon måste ordna. Brandos och mina valpar har alla fått jätte bra hem.  Cinnamon, nuförtiden Milli, flyttade till Tiina och Timo till St Karins. Cardamom blev Martta och flyttade till Leena till Helsingfors. Chili blev Wilma och flyttade till Emma och Bosse och Hector-parson här på vår ö. Coriander flyttade till Jari och Jaana till Åbo, Cayenne till Madeleine till Åva. Curry blev Olli och flyttade till Suski och Kari och Kalle-parson till Raumo. Matte längtar efter dom och vill hela tiden veta hur det går för dom, men jag och Brando tycker att det är ganska så lugnt och skönt. Här relar vi lite efter att ungarna har flyttat:
1121203.jpg
Jag är lite putt med Matte eftersom min päls är helt jätte fult just nu - hon borde plocka mig och försöka få mig lite julfin! Jag hoppas verkligen att hon tar sig i kragen så småningom..