Idag blev jag ultrad. Det är nu 34 dagar sedan vi humhummade med Brando för första gången, och Matte tyckte att det nog skulle kännas bra att veta hur det riktigt ligger till med mina bebisar. Och visst ligger det till! "Minst fem", sa Farbror Veterinären. Matte såg små ben och en liten svans på rutan, och små små bultande hjärtan. Hon blev riktigt rörd, tror jag! Själv var jag mest rörd för att det fanns fem katter i väntrummet...

Men nu är det alltså säkert. Jag blir mamma, och Brando blir pappa, om allt går väl. Oj!
Jag måste säga att det nog tar på krafterna, jag är mest bara trött och sover hela tiden. Jag vill inte gå jätte långt med Husse, och vill gärna sitta i någons famn då och då. Matte tycker att det är väldigt intressant att se hur det påverkar mig, att vara gravid. Som om jag skulle vara någon forskningsobjekt!

Från och med imorgon blir det lite lugn och ro här i huset. Matte och Brando skall till Märket, en fyr mellan Finland och Sverige. De ska stanna jätte många dagar och Matte tycker att det är helt underbart. Jag vet inte vad Brando tycker, speciellt sedan när han fattar att där inte finns ett endaste träd att kissa på...  Brando är troligtvis  första parson på Märket.  Det är väl kul!

PS. Man kan annars läsa om Märket här: http://www.lighthousesociety.fi/swe/
Och sedan kan man läsa dagbok från Märket här: http://www.lighthousesociety.fi/swe/market/market_dagbok/