Matte har jobbat och jobbat och jobbat, så sommaren hat hunnit långt och det är nästan Midsommar. Jag hann redan bli orolig. Men nu har Matte lovat att vi flyttar till stugan imorgon. Äntligen! Jag älskar vår sommar-ö! Det finns ingenting bättre! Där får man vara ledig och bara njuta! Jag kan knappt sova den här sista natten...

Matte var borta på jobb nästan en vecka. Vi var här hemma under tiden, och då ordnade ett av människobarnen en fest. Vi tyckte inte att det var så roligt, jag och Brando. Inte dom andra människobarnen heller. Matte har varit arg, hon tycker nog ibland att det är lite jobbigt att vara mamma till tonåringar.
Annars har det varit en ganska rolig vecka. Mattes akvariefisk flyttade hem till oss från hennes jobb, och vi gillar att titta på den med Brando. Jag skulle nog gärna också smaka lite.. Fast ännu hellre skulle jag smaka på Julia - Julia är en liten liten hamster som också har flyttat till oss. Hon är nog ganska tuff, jag är säker på att hon skulle bita mig om hon skulle få chansen...