Måndag igen. Det är nästan skönt. Det har varit sån ståhej hela helgen, inte minst därför att Brando ordnade sig i knipa igen. Det räcker inte att han tar SÅÅÅ mycket plats med att bara vara, ne-hej! Han måste dessutom gå och trilla i havet mitt bland isflakar och sedan bli där och gny och gråta! Vilken skitunge! För mig kunde dom lika gärna ha lämnat dit honom. Men nej, Husse rodde ut och fiskade upp honom. Och nu är han så stor på sig och mallig. Typiskt! Det lät nog helt annorlunda när han satt där ute på ett isflak och grät och pep som en liten mus.

Matte funderar på om hon ska ställa ut oss nu på våren eller inte. Mig kan hon nog ställa ut, jag vet hur man uppför sig! Dessutom är jag ganska så vacker, tycker jag själv. Det är sant! Min bror Jorma blev just internationell champion, så jag vet nog vad jag pratar om! Men Brando. Det blir ju ingenting det. Han kan ju inte ens gå fint. Och han skulle säkert bara härja och skälla på alla andra hanar. Matte måste nu börja få någon pli på honom snart om hon tror att han ska klara det. Annars får vi nog alla bara skämmas.

Mango har också varit och läst min blogg. Hon har fått en gris-valp. Jag undrar hur det skulle vara? Grisar kanske är lite mjukare än älgar? Men Matte säger att jag får inte pröva. Nästa gång blir det riktiga valpar, eller ingenting. Hårda bud.