Jag har nog varit rätt så trött på sistone. Jag sover bara, helst. Och så har jag mått illa och spytt varje dag. Matte tröstar mig och säger att hov vet hur det är - hon är ju sexbarnsmor själv! Men hon har då inte fått alla sex på en gång, det säger jag bara...
Jag har varit så trött att jag orkade inte ens bli nämndvärt upphetsad när Brando var och hämtade en mårdhund till Matte från skogen. Det enda som piggade upp mig lite var när det idag var dags att putsa hamstrarnas burar.

Människopojken Reidar har en hamster som heter Rickard Ostbåge. Matte säger att Ostbåge är ovanligt snäll och tam för att vara en hamster, en riktig gentleman, säger hon. Människopojken Alvar har en hamster som heter Julia, hon är jätte liten och snabb och henne skulle jag nog gärna äta upp! Men Matte är där som en hök varje gång, jag får inte alls vara med och städa burar. Men jag får ju sitta utanför och känna alla underbara lukter som svävar i luften...